Klassebevoegdheden

Groeiambities? Wij helpen je verder!

 

Diegene die hun vliegbrevet hebben weten dat het verhaal niet stopt met je brevet halen, dit is pas het begin. Het leren vliegen gaat vaak een carriere of hobby lang door. Want stilstaan, is achteruit gaan. Zo bestaat de mogelijkheid om je vliegbrevet uit te breiden met typebevoegdheden zoals o.a.: tweemotorig vliegen, instrument vliegen, nachtvliegen, formatievliegen, advanced vliegen (basic aerobatics) en nog veel meer. Onze vliegschool staat bekend om zijn plezierige sfeer, moderne vloot, professionele lesmethoden, lage lesgelden én om het hoge percentage geslaagde leerlingen. Al meer dan 40 jaar geven we vliegles aan mensen die hun vliegbrevet willen halen. Zij kiezen nu regelmatig met veel plezier het luchtruim naar binnen- en buitenlandse vliegbestemmingen. Of je nu een starter bent of een gevorderde vlieger, bij ons kun je altijd terecht!

 

Onderstaand treft je een overzicht van de mogelijkheden en kosten:

Single Engine Piston (SEP)

€855,- (exclusief landingen en examen)

Wie groot wil vliegen moet klein beginnen. Met een Single Engine Piston mag je vliegen op de meeste éénmotorige vliegtuigen. Hiervoor maken wij gebruik van de AERO AT3, een modern tweepersoons lesvliegtuig. Veiligheid, lage kosten en uitstekende vliegeigenschappen zijn de belangrijkste kenmerken van dit toestel. Certificering volgens de hoogste eisen garandeert dat het toestel altijd een perfecte lucht-waardigheid kent.

Multi Engine Piston (MEP)

€ 3.150,- (exclusief landingen en examen).

Wil je het vliegen naar een niveau hoger tillen? Dan is de MEP (land) rating een logische volgende stap. Met een MEP rating heb je de bevoegdheid om op meermotorige toestellen met zuigermotoren te vliegen. Onze Tecnam P2006T is een modern en licht tweemotorig complex aircraft. Ondanks deze titel vliegt deze twin met het gemak van een Cessna. Het toestel, dat duidelijk ontworpen is voor de beginnende multi-engine vlieger, combineert conventionele flight controls met een overzichtelijk en modern instrumentarium (Garmin 950).

Instrument Rating (IR)

op aanvraag

Met een Instrument Rating biedt je de mogelijkheid om te vliegen gedurende z.g. "Instrument Meteorological Conditions" (IMC) in het gecontroleerd luchtruim. Het gaat hier om vliegen zonder zicht in minder goed weer totdat het vliegtuig op een vastgestelde hoogte boven de landingsbaan is. Deze beslissingshoogte varieert van 0 to 300 meter en is afhankelijk van de kwalificaties van piloot, toestel en vliegveld.

Enroute Instrument Rating (EIR)

op aanvraag

Met de EIR kun je IFR (in IMC) vliegen tijdens het navigatie (en-route) deel van je vlucht. De EIR cursus is een logische stap na het behalen van een PPL brevet. Je hebt meer vliegmogelijkheden en bent beter instaat om veilig te vliegen in meer verschillende weersomstandigheden, ook als deze in eens slechter worden.

Aerobatic Rating

op aanvraag

De basic aerobatics training leidt op tot het niveau waarop men (solo) aerobatics mag vliegen. De opleiding bestaat uit vliegoefeningen, voorafgegaan door wat theorie. Je leert het vliegen van de steile bocht van 60 graden of meer, de wingover, de barrel-roll, de loop en de spin.
Uw aerobatic rating kunt u bij ons halen op de vierpersoons Fuji FA-200-180  Aero Subaru.

Please reload