top of page

KLASSEBEVOEGDHEDEN & RATINGS

Groeiambities? Wij helpen je verder!

 

Diegene die hun vliegbrevet hebben weten dat het verhaal niet stopt met je brevet halen, dit is pas het begin. Het leren vliegen gaat vaak een carriere of hobby lang door. Want stilstaan, is achteruit gaan. Zo bestaat de mogelijkheid om je vliegbrevet uit te breiden met typebevoegdheden zoals o.a.: tweemotorig vliegen, instrument vliegen, nachtvliegen, formatievliegen, advanced vliegen (basic aerobatics) en nog veel meer. Onze vliegschool staat bekend om zijn plezierige sfeer, moderne vloot, professionele lesmethoden, lage lesgelden én om het hoge percentage geslaagde leerlingen. Al meer dan 40 jaar geven we vliegles aan mensen die hun vliegbrevet willen halen. Zij kiezen nu regelmatig met veel plezier het luchtruim naar binnen- en buitenlandse vliegbestemmingen. Of je nu een starter bent of een gevorderde vlieger, bij ons kun je altijd terecht!

 

Onderstaand treft je een overzicht van de mogelijkheden en kosten:

26 PH-EVB.jpg

Single Engine Piston (SEP)

Wie groot wil vliegen moet klein beginnen. Met een Single Engine Piston mag je vliegen op de meeste éénmotorige vliegtuigen. Hiervoor maken wij gebruik van de AERO AT3, een modern tweepersoons lesvliegtuig. Veiligheid, lage kosten en uitstekende vliegeigenschappen zijn de belangrijkste kenmerken van dit toestel. Certificering volgens de hoogste eisen garandeert dat het toestel altijd een perfecte luchtwaardigheid kent.

tec.png

Multi Engine Piston (MEP)

Wil je het vliegen naar een niveau hoger tillen? Dan is de MEP (land) rating een logische volgende stap. Met een MEP rating heb je de bevoegdheid om op meermotorige toestellen met zuigermotoren te vliegen. De Tecnam P2006T is een modern en licht tweemotorig complex aircraft. Ondanks deze titel vliegt deze twin met het gemak van een Cessna. Het toestel, dat duidelijk ontworpen is voor de beginnende multi-engine vlieger, combineert conventionele flight controls met een overzichtelijk en modern instrumentarium (Garmin 950).

cock.png

Instrument Rating (IR)

Met een Instrument Rating biedt je de mogelijkheid om te vliegen gedurende z.g. "Instrument Meteorological Conditions" (IMC) in het gecontroleerd luchtruim. Het gaat hier om vliegen zonder zicht in minder goed weer totdat het vliegtuig op een vastgestelde hoogte boven de landingsbaan is. Deze beslissingshoogte varieert van 0 to 300 meter en is afhankelijk van de kwalificaties van piloot, toestel en vliegveld.

IMG_0010.jpg

Night Rating 

Met de Night Rating kunt u VFR vliegen na UDP. Dit is de enige rating die op een LAPL te halen is. Heeft u een LAPL of PPL en wilt u niet gelimiteerd zijn aan UDP met uw vluchten? Dan is de Night Rating voor u. Tijdens de opleiding vliegt u op onze AT3 (indien gewenst is de Cessna mogelijk voor een meerprijs). U vliegt minimaal 5 uur, waarvan 45 minuten solo.

English: With the Night Rating you can fly VFR after UDP. This is the only rating you can add to your LAPL. If you have a LAPL or PPL and if you don't want to be limited by UDP the night rating is for you. During the training you will fly on our AT3 (if preferred flying on a Cessna 172 or Socata TB9 is possible for a surcharge). You will fly for a minimum of 5 hours, of which 45 minutes will be solo.

bottom of page