VLIEGTUIG VERHUUR

Zelf Vliegen zet haar vliegtuigen niet alleen voor eigen gebruik in maar verhuurt deze ook. Hiervoor bieden wij een uniek concept aan in Nederland die de voordelen van een lidmaatschap van een vliegclub en het commercieel huren van een vliegtuig verenigt. Dit lidmaatschap biedt korting voor alle vliegtuigen. 

 

Met deze modernisering van de huurmogelijkheden van vliegtuigen, hopen wij het (vaker) vliegen niet alleen betaalbaar te maken, maar ook de vliegveiligheid te vergroten. Het idee is eenvoudig. Bij een jaarabonnement, kan de abonnementhouder zijn vliegtuig altijd en vrijwel onbeperkt tegen kostprijs huren. Daarnaast krijgt de abonnementhouder een aantal andere faciliteiten, zoals 50% korting op vlieginstructie voor een check-out of een tussentijdse training; gratis bijwonen van Safety Refreshers; eenmaal per jaar het vliegtuig een gehele dag onbeperkt beschikbaar tegen alleen de prijs van de gevlogen uren en de beschikbaarheid van een online reserveringssysteem dat dag en nacht beschikbaar is.

DSCN2983.JPG

Tecnam P2006T
PH-TWN

De tweemotorige vierzits-Tecnam P2006T is een multipurpose vliegtuig dat in tientallen landen niet alleen wordt ingezet voor les-, plezier- en zakenvluchten, maar ook als militair patrouillevliegtuig en luchtfotografievliegtuig. Zelf Vliegen gebruikt de TWN voor de MEP opleidingen en voor Instrument Rating. 

26 PH-EVB.jpg

Aero AT3

PH-EVB

De Aero AT-3 PH-EVB is een volledig gecertificeerde lichtgewicht laagdekker van Poolse makelij. De aluminium tweezitter draait op een Rotax 912 100hp motor. Het toestel kenmerkt zich door zijn wendbaarheid, het lage verbruik en een geweldig zicht naar buiten door de grote canopy. Zelf Vliegen heeft 3 toestellen van dit type en gebruikt de AT3 als primair lesvliegtuig voor de LAPL en PPL opleidingen.

Screenshot 2021-01-27 at 15.29.41.png

Socata TB9

PH-BEA

De Socata TB-9 Tampico is een comfortabel vierpersoons les- en toervliegtuig, dat - in vergelijking met Amerikaanse tijdgenoten - opvallend veel ruimte en luxe biedt. De binnenruimte van 124 cm breedte op schouderhoogte en een goed uitzicht vanuit de cockpit en de ruiten die doorlopen tot in het dak, dragen bij aan het ruimtelijke gevoel in het toestel. De TB9 kenmerkt zich ook door zijn hoge crosswind limiet van 25 knopen.

Blackshape 4n3.jpg

Blackshape Prime

De Blackshape BS100 Prime MLA excelleert in alles. Met een maximaal startgewicht van 472.5 KG en een ROTAX 912 ULS3 motor met 100 pk heeft het toestel een maximum kruissnelheid van 145 kts (270 km/h). De economische kruissnelheid van ons toestel is 125 knots (230 km/h).

PPL

Aero AT3
PH-ZVA

De Aero AT-3 PH-ZVA is een volledig gecertificeerde lichtgewicht laagdekker van Poolse makelij. De aluminium tweezitter draait op een Rotax 912 100hp motor. Het toestel kenmerkt zich door zijn wendbaarheid, het lage verbruik en een geweldig zicht naar buiten door de grote canopy.

PH-STZ.jpg

Cessna 172R 180 PH-STZ

De Cessna 172 is hét gezicht van de kleine luchtvaart. Het succesvolle Amerikaanse ontwerp wordt al sinds de jaren ’50 geproduceerd en er zijn inmiddels meer dan 43.000 stuks afgeleverd. De Cessna 172 R-series heeft beschikking over een Lycoming O-360 injectiemotor, die het toestel met 180 pk voortstuwt. Het toestel kenmerkt zich door zijn comfortabele zit en gemakkelijke besturing.

DSCN6812.JPG

Cessna 172M
PH-ACT

De Cessna 172 is hét gezicht van de kleine luchtvaart. Het succesvolle Amerikaanse ontwerp wordt al sinds de jaren ’50 geproduceerd en er zijn inmiddels meer dan 43.000 stuks afgeleverd. De Cessna 172 M-series heeft beschikking over een Lycoming O-360 injectiemotor, die het toestel met 180 pk voortstuwt. Het toestel kenmerkt zich door zijn comfortabele zit en gemakkelijke besturing.

Extra.jpg

Extra NG

De NG is een "Next Generation") Extra Aircraft. De krachtige Textron-Lycoming AEIO-580-B1A motor levert 315 pk en trekt de Extra makkelijk naar 220 knopen. De ergonomische stoelen en vijfpuntsgordels bieden verrassend veel comfort tijdens de aerobatic manoeuvres van maximaal 10G en minimaal -10G.

ph-ged.jpg

Aero AT3

PH-GED

De Aero AT-3 PH-GED is een volledig gecertificeerde lichtgewicht laagdekker van Poolse makelij. De aluminium tweezitter draait op een Rotax 912 100hp motor. Het toestel kenmerkt zich door zijn wendbaarheid, het lage verbruik en een geweldig zicht naar buiten door de grote canopy.

PH-STW.jpg

Cessna 172R 180 PH-STW

De Cessna 172 is hét gezicht van de kleine luchtvaart. Het succesvolle Amerikaanse ontwerp wordt al sinds de jaren ’50 geproduceerd en er zijn inmiddels meer dan 43.000 stuks afgeleverd. De Cessna 172 R-series heeft beschikking over een Lycoming O-360 injectiemotor, die het toestel met 180 pk voortstuwt. Het toestel kenmerkt zich door zijn comfortabele zit en gemakkelijke besturing.

PH-TRZ.jpg

Blackshape Bk160 Gabriél PH-TRZ

De Blackshape Gabriél is een hypermodern volledig gecertificeerd opleidingsvliegtuig met een 160 pk Lycoming IO-320-D1B-motor, waarbij de instructeur en de student achter elkaar zitten. De Gabriéls worden bij de vliegschool Zelf Vliegen vooral gebruikt ten behoeven van het Transavia Airline Pilot Program (TAPP), maar zijn ook beschikbaar voor andere trainingsvluchten (wanneer het trainingsprogramma van het TAPP dat toelaat).